Tloustnete? Vezměte do ruky krejčovský metr!

Přepadá vás občas myšlenka při pohledu na fotky anebo do zrcadla, že jste jaksi „narostli“? A stále tomu nepřikládáte žádný význam? Na váhu stoupáte celkem pravidelně a jaksi jste už zapomněli, kolik jste vážili vloni, předloni a letošní kilíčka berete na lehkou váhu. Ale občas zahlodá červíček pochybností, když si stoupnete bokem k zrcadlu a najednou na vás vykoukne zaoblené bříško a nad ním ční cosi, co tam vloni ještě nebylo. Nejen zvětšující se boky, ale nenápadně obrůstající pas. A v tom vám kamarádka jemně naznačí, že se jí zdáte jaksi baculatější. Nebo vás partner/partnerka poplácá po zadních partiích těla s rčením: „To se nám pěkně zakulacuješ!“

obézní žena

Stále váháte, jestli máte začít hubnout Bmikalkulacka.cz? V dnešní době máte několik pomocníčků, jen je využít. 

Na internetu najděte, jak si vypočtete BMI index a to by pro vás mělo být měřítkem.

 Dalším krokem je klasická osobní váha. Ale jsou i váhy digitální, které umějí změřit i tuky. Anebo si můžete dojít do poradny, která se zabývá zdravým životním stylem a oni vám tuto hodnotu změří. U mužů by měl být podíl tukové tkáně do dvaceti procent a u žen je dána hranice od patnácti do třiceti procent.

miluji tělo

Dobrým ukazatelem je i běžný krejčovský metr, který má každý doma. Jen se ho nebát vzít do ruky. Jednou už to musíte udělat a pokud si naměříte obvod pasu před osmdesát centimetrů, měli byste zpozornět. U žen je rizikovým parametrem obvod pasu od 88 centimetrů a u mužů od 100 centimetrů. Jestliže naměříte rizikové parametry, už byste se neměli rozmýšlet, ale začít s hubnutím. Pokud si sami nevíte rady, kde začít, můžete využít specialistů, kteří se zabývají dietním stravováním anebo navštívit svého obvodního lékaře a požádat ho o radu a o pomoc. Hlavně s tím nebuďte sami a vyhledejte pomoc. Nevzdávejte to a předejdete tak nežádoucím zdravotním komplikacím.